KonPsyk

Forløb hos os

Her på siden kan du læse mere om, hvordan et forløb er hos os. 
Du kan både finde informationer som privatperson og som forsikringshenvist. 

Hvordan er et forløb hos os?

Opstart af forløb for private

Hvis du ønsker at starte et behandlingsforløb op hos en af vores psykologer eller psykolog-praktikanter, er du mere end velkommen til at kontakte os både på telefon, SMS eller e-mail. Vi kan som regel tilbyde en tid inden for 1-2 uger.

Opstart af forløb for forsikringshenviste

Når du bliver henvist af din forsikring ind til os, vil vi så hurtigt som muligt tage kontakt til dig, så vi kan få aftalt en tid til dig hos din psykolog. Vi vil gøre hvad vi kan for at tilbyde dig en tid så hurtigt som muligt, selvfølgelig med udgangspunkt i dine ønsker og behov.

Hvordan er et forløb?

Din første samtale hos din psykolog vil først og fremmest omhandle, hvad dine ønsker er for de fremtidige samtaler og for at din psykolog kan få et billede af, hvordan I sammen bedst muligt får dig på rette vej mod et mere meningsfyldt liv.

Hvor langt er et forløb?

Hvis du er forsikringshenvist, vil du ofte få tildelt x-antal behandlingsgange af din forsikring. Vi har dog mulighed for at søge om, at dit forløb kan forlænges. Hvis du er privatbetalende bestemmer du selv, hvor mange samtaler du ønsker. Vi anbefaler, at et behandlingsforløb er omkring 8-12 gange.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Alle i vores psykologklinik har tavshedspligt - både psykologer, praktikanter og studentermedhjælpere. Derfor vil dine informationer aldrig videregives uden din samtykke. Da vi er en psykologklinik, som også vægter uddannelse og læring højt, vil du måske opleve, at der nogle gange er en praktikant med til nogle af dine samtaler, og de er der kun for at observere psykologen.

Hvordan afsluttes forløbet?

Hvis du er forsikringshenvist, vil dit forløb enten afsluttes, når din forsikring ikke har tildelt flere behandlingsgange, eller når du selv ønsker at afslutte forløbet. Dog er det altid muligt at fortsætte i et forløb efterfølgende med egenbetaling. Som privat afsluttes forløbet, når du ønsker det.

Praktisk information

Forinden dit forløb beder vi dig orientere dig i disse praktiske informationer for at sikre, at dit forløb bliver så godt som muligt. Hvis der dukker spørgsmål op undervejs, er du velkommen til at kontakte os!

Afbud og udeblivelse

Såfremt du ikke kan komme til din aftale alligevel, beder vi dig melde afbud senest dagen før kl. 16. Hvis ikke du melder afbud rettidigt, eller udebliver til en aftale uden at give besked, forbeholder vi os retten til at opkræve et afbudsgebyr. Dette er gældende uanset årsag – herunder sygdom. Det er dog altid muligt at afholde sessionen online eller telefonisk.

Tavshedspligt og GDPR

Alle vores psykologer og ansatte i klinikken har tavshedspligt. Alle personfølsomme oplysninger opbevares i overensstemmelse med GDPR-lovgivningen.

Når du ankommer til klinikken

Når du ankommer til din aftale skal du blot tage plads i venteværelset. Her er du velkommen til at tage et glas vand eller en kop kaffe/the. Toilet findes lige uden for venteværelset til venstre. Din psykolog vil komme og hente dig til din tid.

Parkering

Hvis du ankommer til klinikken i bil, henviser vi til de offentlige parkeringspladser i nærområdet – der findes både gratis og betalingsparkeringspladser i nærheden.